دکتر علی حجت

ساخت وبلاگ

می دانید که آیا امکان درمان سرطان سینه وجود دارد؟

 

این سوالی هست که این روزها در مواجهه به اسم بیماری سرطان سینه در سر ما شکل میگیرد. با پیشرفت روزانه در زمینه سلامت، درمان سرطان سینه نیز امکان پذیر شده است، درمان سرطان سینه به صورت جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی، هورمون درمانی و درمان بیولوژیک انجام میگیرد.

حال اینکه پزشک کدام درمان ها را برای بیمار مبتلا به سرطان سینه درنظر گیرد بستگی به شرایطی مانند مرحله سرطان سینه، شخص بیمار، سلامت عمومی بیمار و... دارد.

 

درمان سرطان سینه

درمان سرطان سینه به دو روش کلی موضعی و سیستمیک صورت میگرد.

جراحی و پرتودرمانی برای درمان سرطان سینه میباشند که باعث تخریب و نابودی سرطان سینه میشوند. زمانی که سرطان سینه بدخیم است به نقاط دیگر بدن نیز گسترش می‌یابد. درمان موضعی برای مهار بیماری به مناطق دیگر استفاده میشود.

شیمی درمانی، هورمون درمانی، درمان بیولوژیک از درمان های سیستمیک سرطان سینه میباشند که در این نوع درمان، موادی را وارد جریان خون شخص مبتلا به سرطان میکنند تا سرطان را در تمامی نقاط بدن مهار کرده و نابود سازند.

درمان سیستمیک سرطان سینه در دو صورت انجام میگیرد، در حالت اول قبل از جراحی و پرتودرمانی برای کوچک کردن تومور سرطان و در حالت دوم بعد از درمان سیستمیک برای جلوگیری از بازگشت دوباره سرطان.

 

شیوه های درمان سرطان سینه

جراحی سینه

شیوه جراحی برای جراحی سرطان سینه بدخیم رایج ترین شیوه میباشد.

پزشک هرکدام از انواع جراحی فواید و خطرات جراحی، شکل ظاهری پس از درمان شما را برایتان کامل توضیح داده، سپس آن ها را باهم مقایسه کرده و بهترین روش جراحی را برای شخص بیمار انتخاب میکند.

جراحی حفظ سینه

در روش جراحی حفظ سینه، درطول جراحی توده سرطان را برداشته اما سینه ها حفظ شده و باقی میمانند. به جراحی حفظ سینه جراحی نگهدارنده سینه، توده برداری، برداشتن قطعه ای سینه، برداشتن ناکامل سینه هم می گویند. پس از جراجی حفظ سینه بیماران اکثرا پرتودرمانی میشند تا اگر احیانا سلول سرطان در سینه باقی مانده است ازبین روند.

جراحی برداشت سینه

در جراحی برداشت سینه، جراح سینه، بافت و غدد لنفاوی زیربغل را برمیدارد. در این روش پس از جراحی برخی از بیماران پرتودرمانی نیز میشوند. مطالعات و تحقیقات به عمل آمده نشان داده شده که میزان موفقیت جراحی حفظ سینه به همراه پرتودرمانی و جراحی برداشت سینه در مراحل اول و دوم سرطان سینه، یکسان میباشد.

 

دکتر علی حجت | بهترین دکتر جراحی سرطان سینه

دکتر علی حجت...
ما را در سایت دکتر علی حجت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alihojat alihojat بازدید : 292 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1399 ساعت: 18:12